SIA “DIJA” Privātuma politika
Šajā privātuma politikā, turpmāk tekstā – Politika, ir aprakstīta kārtība, kādā SIA “DIJA” Mācību centrs , turpmāk tekstā – DIJA, apstrādā personas datus.
Šī Politika ir piemērojama, ja Klients izmanto, ir izmantojis vai ir izteicis vēlēšanos izmantot DIJA sniegtos pakalpojumus, vai ir citā veidā saistīts ar DIJA sniegtajiem pakalpojumiem, tai skaitā attiecībās ar Klientu, kas nodibinātas pirms šīs Politikas spēkā stāšanās.
1.Definīcijas
Apstrāde – ir jebkura ar personas datiem vai personas datu kopumiem veikta darbība vai darbību kopums, ko veic ar vai bez automatizētiem līdzekļiem, piemēram, vākšana, reģistrācija, organizēšana, strukturēšana, glabāšana, pielāgošana vai pārveidošana, atgūšana, aplūkošana, izmantošana, izpaušana, nosūtot, izplatot vai citādi darot tos pieejamus, saskaņošana vai kombinēšana, ierobežošana, dzēšana vai iznīcināšana.
Pārzinis – SIA “DIJA” Mācību centrs”, SIA “DIJA” reģ. Nr.: 40003033357, adrese: Aleksandra Čaka iela 40-8, Rīga, LV-1011, Latvija, tel. +371 67 280 533,
e-pasts kursi@dija.lv , faktiskā datu apstrādes vieta – Rīga, Aleksandra Čaka iela 40-8, Rīga, LV-1011, Latvija, kā arī faktiskā pakalpojuma sniegšanas vieta.
Klients – jebkura fiziska un juridiska persona, kura izmanto, ir izmantojusi, vai ir izteikusi vēlēšanos izmantot jebkurus DIJA sniegtos pakalpojumus vai ir jebkādā citā veidā saistīts ar tiem; ar terminu “Klients” šīs Privātuma politika ietvaros.
Personas dati – jebkura informācija, kas attiecas uz identificētu vai identificējamu fizisku personu (datu subjekts); identificējama fiziska persona ir tāda, kuru var tieši vai netieši identificēt, jo īpaši atsaucoties uz identifikatoru, piemēram, minētās personas vārdu, uzvārdu, identifikācijas numuru, atrašanās vietas datiem, tiešsaistes identifikatoru vai vienu vai vairākiem minētajai fiziskajai personai raksturīgiem fiziskās, fizioloģiskās, ģenētiskās, garīgās, ekonomiskās, kultūras vai sociālās identitātes faktoriem.
2.Piemērojamie tiesību akti
2.1. Eiropas Parlamenta un padomes Regula Nr.2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti (2016. gada 27.aprīlis). 2.2. Elektronisko sakaru likums.
2.3. Personas datu apstrādes likums un citi.
- Vispārīgie noteikumi
3.1. Šajā Politikā tiek sniegta vispārējā informācija par to, kā DIJA veic personas datu apstrādi. Sīkāka informācija par personas datu apstrādi var tikt sniegta Klientiem, personīgi, vai ietverot to pasākumu nolikumos, līgumos un citos ar DIJA pakalpojumiem saistītos dokumentos, kā arī DIJA mājas lapā www.dija.lv , turpmāk arī – “Mājas lapa”.
3.2. DIJA piemērojamo normatīvo aktu ietvaros nodrošina personas datu konfidencialitāti un ir īstenojusi atbilstošus tehniskos un organizatoriskos pasākumus personas datu pasargāšanai no nesankcionētas piekļuves, pretlikumīgas apstrādes vai izpaušanas, nejaušas pazaudēšanas, izmainīšanas vai iznīcināšanas.
3.3. DIJA personas datu apstrādei var izmantot apstiprinātus personas datu apstrādātājus. Šādos gadījumos DIJA veic nepieciešamos pasākumus, lai nodrošinātu, ka šādi personas datu apstrādātāji personas datu apstrādi veic saskaņā ar DIJA norādēm un atbilstoši piemērojamajiem normatīvajiem tiesību aktiem un pieprasa atbilstošu drošības pasākumu veikšanu.
3.4. Ja DIJA atjauninās šo Politiku, tās aktuālā redakcija tiks publicēta www.dija.lv
3.5. Lai sniegtu Klientam labākus un piemērotākus produktus un pakalpojumus, kā arī, lai nodrošinātu, uzturētu, aizsargātu un uzlabotu esošus produktus un pakalpojumus, DIJA apstrādā no pakalpojumu sniegšanas apkopotus datus.
4.Personas datu kategorijas
4.1. Personas identifikācijas dati – vārds, uzvārds, personas kods, Jūsu paraksts (arī elektroniskais), mūsu sistēmu ietvaros piešķirtie lietotāja vārdi un paroles???, ;
4.2. Personas kontaktinformācija – e-pasta adrese, tel. Nr., adrese;
4.3. Norēķina dati – Konta Nr., maksājum summa, parāda summa, ja tāda ir; 4.4. Dati, kas pierāda mūsu saistību izpildi pret Jums – apmācību un pirkuma vēsture, norēķina dati; 4.5. Apmeklētības dati – dati par katru apmācību dalībnieku par viņa apmeklētajām nodarbībām; 4.6. Apmācību dati – informācija par apmācāmo sekmēm;
4.7. Interneta mājas lapās veiktās darbības – IP adrese, veiktās darbības nosaukumus, Interneta lapas sadaļa, datums un laiks;
4.8. Pasākumu gaitā veidotais video materiāls;
4.9. Fotogrāfijas no pasākumiem, foto uzņemšanas;
4.10. Komunikācijas dati – sarakste (papīra formāta vai elektroniska);
4.11. Klientu aptauju dati – aptaujas nosaukums, izsūtīšanas datums, atbildes sniegšanas datums, aptaujas jautājumi un sniegtās atbildes;
4.12. Datus, lai nodrošinātu datu atjaunošanu – jebkuru dati, kas var atrasties mūsu sistēmās; 4.13. Citi dati, piemēram likumisko pārstāvju tiesību apliecinošie dati, likumisko pārstāvju identifikācijas dati u.c.
- Datu apstrādes tiesiskais pamats
5.1. Līguma noslēgšana un izpilde – lai DIJA varētu noslēgt un izpildīt līgumu ar Klientu, kvalitatīvi sniedzot pakalpojumus un apkalpojot Klientu, tai jāapkopo un jāapstrādā noteikti personas dati, kas tiek savākti pirms pasākumu izsludināšanas, līguma noslēgšanas ar DIJA vai jau noslēgtā līguma laikā. Klienta reģistrācija uz DIJA izsludinātiem pasākumiem vai reģistrācija savā profilā tiek uzskatīta par savstarpēji noslēgtu līgumu.
5.2. DIJA leģitīmas intereses – ievērojot DIJA intereses, kuru pamatā ir kvalitatīvu pakalpojumu un savlaicīga atbalsta sniegšana Klientam, DIJA ir tiesības apstrādāt Klienta personas datus tādā apjomā, kāds tam ir objektīvi nepieciešams un pietiekams šajā Politikā norādītājiem nolūkiem. Par DIJA leģitīmajām interesēm ir uzskatāma personas datu apstrāde, veicot tiešu tirgveidību, kā rezultātā Klientam tiek izteikti jauni un/ vai individuāli DIJA produktu un pakalpojumu piedāvājumi. DIJA ir leģitīmas intereses apstrādāt savu Klientu datus, nosūtot tos citiem DIJA sadarbības partneriem.
5.3. Klienta piekrišana – Klients, kā personas datu subjekts, pats dod piekrišanu personas datu vākšanai un apstrādei noteiktiem mērķiem. Piemēram, Klienta piekrišana tiešā mārketinga nolūkiem, lai izteiktu jaunus un individuālus piedāvājumus. Klienta piekrišana ir viņa brīva griba un patstāvīgs lēmums, kas var tikt sniegts jebkurā brīdī, tādējādi atļaujot DIJA apstrādāt personas datus noteiktajiem nolūkiem. Klienta piekrišana ir tam saistoša, ja tā tiek sniegta mutiski (telefonsarunas laikā pēc Klienta identifikācijas) vai rakstiski (aizpildot veidlapu līgumu, nosūtot elektronisko pieprasījumu pēc Klienta identifikācijas viņa profilā. Klientam ir tiesības jebkurā laikā atsaukt savu iepriekš sniegto piekrišanu, izmantojot norādītos saziņas kanālus ar DIJA. Pieteiktās izmaiņas stāsies spēkā trīs darba dienu laikā. Piekrišanas atsaukums neietekmē apstrādes likumību, kas pamatojas uz piekrišanu pirms atsaukuma.
5.4. Juridisko pienākumu izpilde – DIJA ir tiesīgs apstrādāt personas datus, lai izpildītu normatīvo aktu prasības, kā arī sniegtu atbildes uz valsts un pašvaldības likumīgiem pieprasījumiem, kā arī sadarbībai, kas DIJA ir ar valsts un pašvaldības iestādēm.
5.5. Vitālu interešu aizsardzība – DIJA ir tiesīgs apstrādāt personas datus, lai aizsargātu Klienta vai citas fiziskas personas vitālas intereses, piem., ja apstrāde ir vajadzīga humanitāros nolūkos, dabas stihiju un cilvēka izraisītu, it īpaši, epidēmiju un to izplatīšanās monitoringam vai ārkārtas humanitārajās situācijās (terora akti, tehnogēnās katastrofu situācijās un tml.).
5.6. Oficiālo pilnvaru izpilde vai sabiedrības intereses – DIJA ir tiesīga apstrādāt datus, lai izpildītu uzdevumu, ko veic sabiedrības interesēs vai īstenojot DIJA likumīgi piešķirtās oficiālās pilnvaras. Šādos gadījumos pamats personas datu apstrādei ir iekļauts normatīvajos aktos.
- Datu apstrādes nolūki
6.1. Vispārīgai klientu attiecību vadīšanai un pieejas produktiem un pakalpojumiem nodrošināšanai, un administrēšanai – lai reģistrētu klientus, DIJA organizētajās apmācībās, pasākumos, pasākumos, identificētu apmeklētāju kā reģistrēto dalībnieku, atzīmētu izglītojamo dalību apmācībās, izsniegtu vai izsūtītu apmeklētājam apliecinājuma dokumentu par dalību apmācībās, nodrošināt veikto apmācību izdevumu noformēšanu atbilstoši likuma “Par grāmatvedību” 7. pantam, noslēgtu un izpildītu līgumu ar Klientu, lai nodrošinātu datu aktualitāti un pareizību, pārbaudot un papildinot datus;
6.2. DIJA apstrādā personas datus, lai nodrošinātu kvalitatīvu, savlaicīgu un Klientam ērtu apkalpošanu:
6.2.1. Klienta attiecību (t.sk. attālinātai) vadīšanai, nodrošinot nepieciešamās informācijas apriti starp DIJA un Klientu vai savstarpējo Klientu informācijas apriti;
6.2.2. Klientu priekšlikumu izskatīšanai un apkopošanai;
6.2.3. Klienta informēšanai par citu DIJA biedru uzņēmumu produktiem un pakalpojumiem;
6.2.4. efektīvas naudas plūsmas pārvaldīšanai, t.sk., Klienta maksājumu un parādu administrēšanai;
6.2.5. fotografēšana un filmēšana DIJA organizētajos pasākumos, tādējādi nodrošinot DIJA darbības publicitāti;
6.2.6. Klientam interesējošo pakalpojumu reģistrēšanai, esošo pakalpojumu izmaiņu vadībai un statistikas vai atskaišu ģenerēšanai.
6.3. DIJA apstrādā personas datus, lai veicinātu nozares attīstību un piedāvātu jaunus pakalpojumus Klientiem, t.sk.,:
6.3.1. jaunu produktu izveidei un piedāvājumu izteikšanai par tiem;
6.3.2. tirgus analīzes veikšanai un biznesa modeļa attīstībai tiek veikta DIJA klientu statistisko datu apstrāde, kā arī sūtot novēlējumus svētkos, piešķirot bonusus, organizējot aptaujas klientu apmierinātības, esošo produktu un pakalpojumu uzlabošanai, kā arī jaunu produktu izveide;
6.3.3. DIJA apstrādā personas datus, lai veidotu un uzturētu DIJA iekšējos procesus, nodrošinātu dokumentu apriti un citus iekšējos procesus (piem., līgumu un citu dokumentu arhivēšanu) tam nepieciešamā un pietiekamā apjomā.
6.4. Tiešā tirgveidība un pamats sūtīt Klientam komercpaziņojumus: DIJA veic tiešo tirgveidību, izplatot Klientam komercpaziņojumus, lai Klients vienmēr tiktu informēts par jauniem, moderniem un/ vai tieši Klientam izveidotiem produktiem, pakalpojumiem, kā arī īpašiem līguma noteikumiem (piem., atlaidēm). Klientam ir tiesības jebkurā laikā un bez maksas atteikties no komercpaziņojumu saņemšanas, informējot par to DIJA.
6.5. DIJA ir tiesīga apstrādāt datus šajā Politikā norādītajiem, kā arī citiem nolūkiem, saņemot Klienta tiešu, nepārprotamu piekrišanu.
- Klienta, kā datu subjekta tiesības
Klientam (datu subjektam) ir tiesības attiecībā uz savu datu apstrādi, kas saskaņā ar piemērojamiem normatīvajiem aktiem ir klasificēti kā personas dati. Šīs tiesības kopumā ir šādas:
7.1. Pieprasīt savu personas datu labošanu, ja tie ir neatbilstoši, nepilnīgi vai nepareizi. 7.2. Iebilst savu personas datu apstrādei, ja apstrāde ir balstīta uz leģitīmajām interesēm, tai skaitā iebilst pret personas datu profilēšanu.
7.3. Prasīt savu personas datu dzēšanu, piemēram, ja personas dati tiek apstrādāti, pamatojoties uz piekrišanu un Klients ir atsaucis savu piekrišanu. Šīs tiesības nav spēkā, ja Personas dati, kuru
dzēšana tiek pieprasīta, tiek apstrādāti, arī pamatojoties uz citu tiesisku pamatu, piemēram, līgumu vai no attiecīgiem normatīvajiem aktiem izrietošajiem pienākumiem, vai to saglabāšanu nosaka spēkā esošo normatīvo aktu prasības.
7.4. Ierobežot savu personas datu apstrādi saskaņā ar piemērojamajiem normatīvajiem aktiem, piemēram, laikā, kad DIJA izvērtē, vai Klientam ir tiesības uz savu datu dzēšanu. 7.5. Saņemt informāciju, vai DIJA apstrādā Klienta personas datus un, ja apstrādā, tad arī piekļūt tiem.
7.6. Saņemt savus personas datus, ko Klients ir sniedzis DIJA un kas tiek apstrādāti uz piekrišanas un līguma izpildes pamata rakstiskā formā vai kādā no biežāk izmantotajiem elektroniskajiem formātiem un, ja iespējams, nodot šādus datus citam pakalpojumu sniedzējam (datu pārnesamība).
7.7. Atsaukt savu piekrišanu savu Personas datu Apstrādei.
7.8. Netikt pakļautam pilnībā automatizētai lēmumu pieņemšanai, tai skaitā profilēšanai, ja šādai lēmumu pieņemšanai ir tiesiskās sekas vai kas līdzīgā veidā ievērojami ietekmē Klientu.
7.9. Iesniegt sūdzības par personas datu izmantošanu Datu valsts inspekcijai (www.dvi.gov.lv), ja Klients uzskata, ka viņa personas datu apstrāde pārkāpj viņa tiesības un intereses saskaņā ar piemērojamajiem normatīvajiem aktiem.
- Sīkdatnes
DIJA izmanto sistēmu Google Analytics, kas ļauj Pārzinim analizēt, kā apmeklētāji izmanto DIJA mājas lapu. Par to, kā darbojas Google Analytics pamatprincipi, iespējams uzzināt Google mājas lapā https://support.google.com/analytics/answer/1012034?hl=lten&ref_topic=6157800.
DIJA izmanto savāktos datus savās tiesiskajās interesēs, lai uzlabotu izpratni par Mājas lapas apmeklētāju vajadzībām un uzlabotu pieejamību DIJA publiskotajai informācijai.
Klients jebkurā laikā var pārtraukt datu vākšanu Google Analytics, kā tas ir aprakstīts šeit: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout/.
Serveris, kurā izvietota Mājas lapa, var reģistrēt apmeklētāja nosūtītos pieprasījumus (izmantotā ierīce, pārlūkprogramma, IP adrese, piekļuves datums un laiks). Šajā punktā minētie dati tiek izmantoti tehniskiem nolūkiem: lai nodrošinātu mājas lapas pienācīgu funkcionēšanu un drošību un izmeklētu iespējamos drošības incidentus. Šajā punktā minēto datu vākšanas pamats ir DIJA tiesiskā interese nodrošināt Mājas lapas tehnisku pieejamību un integritāti.
Sīkdatnes ir nelieli faili, kurus, katru reizi, kad apmeklētājs apmeklē Mājas lapu, pārlūkprogramma saglabā apmeklētāja datorā tādā apmērā, kā norādīts apmeklētāja datora pārlūkprogrammas iestatījumos. Atsevišķas sīkdatnes tiek izmantotas, lai atlasītu un piemērotu apmeklētājam piedāvājamo informāciju un reklāmas, pamatojoties uz saturu, ko apmeklētājs aplūkojis agrāk, un tādējādi veidotu apmeklētājiem Mājas lapas lietošanu vienkāršu, ērtu un individuāli piemērotu.
Vietne izmanto sīkdatnes, lai vāktu lietotāja IP adreses un pārlūkošanas informāciju un ļautu Mājas lapai atcerēties apmeklētāja izvēli. Sīkdatnes ļauj DIJA sekot līdzi Mājas lapas datu plūsmai un lietotāju mijiedarbībai ar Mājas lapu – DIJA izmanto šos datus, lai analizētu apmeklētāju uzvedību un uzlabotu Mājas lapu. Sīkdatņu izmantošanas tiesiskais pamats ir DIJA leģitīmā interese nodrošināt Mājas lapas funkcionalitāti, pieejamību un integritāti.
Klients var kontrolēt un/vai dzēst sīkdatnes pēc savas izvēles. Apmeklētājs var izdzēst visas sīkdatnes, kuras ir viņa datorā, un lielāko daļu pārlūkprogrammu var iestatīt tā, lai tiktu bloķēta sīkdatņu ievietošana datorā. Apmeklētājs var atteikties no sīkdatnēm pārlūkprogrammas izvēlnē vai https://tools.google.com/dlpage/gaoptout. Lai veiktu nepieciešamos uzstādījumus, apmeklētājam nepieciešams iepazīties ar savas pārlūkprogrammas noteikumiem. Sīkdatņu bloķēšanas gadījumā apmeklētājam manuāli būs jāpielāgo iestatījumi ikreiz, kad tiks apmeklēta Mājas lapa, turklāt pastāv iespējamība, ka daži pakalpojumi un funkcijas nedarbosies.
Statistikas datiem par Mājas lapas apmeklētājiem var piekļūt tikai DIJA attiecīgi pilnvarotas personas, kuras ir atbildīgas par tādu datu analīzi.
Ja nav noteikts citādi, sīkdatnes tiek glabātas, kamēr tiek izpildīta darbība, kādam nolūkam tās vāktas, un pēc tam tās tiek dzēstas.
Gadījumā ja DIJA Mājas lapā ir paredzēta foruma vai komentāru iespēja, šādā gadījumā, Mājas lapā tiek saglabāta IP adrese, kā arī dati, ko norādījis pats apmeklētājs. Sīkdatnes, kas satur šos datus, Jūsu ērtībām (lai nākamreiz nebūtu jāraksta pa jaunu) var tikt saglabātas vienu gadu.
Papildu informāciju par sīkdatnēm, kā arī to dzēšanu un pārvaldīšanu, var iegūt mājaslapā www.aboutcookies.org.
- Glabāšanas periods
Personas dati tiks apstrādāti tikai tik ilgi, cik tas ir nepieciešams apstrādes mērķa izpildei. Glabāšanas periods var būt pamatots ar līgumu ar Klientu, DIJA leģitīmajām interesēm vai piemērojamajiem normatīvajiem aktiem (piemēram, likumiem par grāmatvedību, noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizēšanas novēršanu, noilgumu, civiltiesībām u.tml.).
- Personas datu iegūšanas veidi
DIJA iegūst Klienta personas datus, kad Klients:
10.1. reģistrējas uz DIJA piedāvātajiem pasākumiem;
10.2. iegādājas un izmanto DIJA produktus vai pakalpojumus;
10.3. pierakstās jaunumu vai citu pakalpojumu saņemšanai no DIJA;
10.4. jautā DIJA plašāku informāciju par iespējamajiem pakalpojumiem, produktiem vai sazinās ar DIJA saistībā ar informācijas pieprasīšanu, identificējot Klientu;
10.5. piedalās konkursos, loterijās vai aptaujās;
10.6. apmeklē vai pārlūko DIJA Mājas lapu;
10.7. tiek fotografēts, filmēts ar DIJA organizētajos pasākumos;
10.8. DIJA var apstrādāt Klienta personas datus, kas ir saņemti no trešajām personām, ja Klients tam piekritis.
- Klienta datu aizsardzība
11.1. DIJA nodrošina, pastāvīgi pārskata un uzlabo aizsardzības pasākumus, lai aizsargātu Klienta personas datus no nesankcionētas piekļuves, nejaušas nozaudēšanas, izpaušanas vai iznīcināšanas. Lai to nodrošinātu, DIJA pielieto mūsdienu tehnoloģijas, tehniskas un organizatoriskas prasības, t.sk., izmantojot ugunsmūrus, ielaušanās atklāšanas, analīzes programatūras un datu šifrēšanu.
11.2. DIJA rūpīgi pārbauda visus pakalpojuma sniedzējus, kas DIJA vārdā un uzdevumā apstrādā Klienta personas datus, kā arī izvērtē, vai sadarbības partneri (personas datu apstrādātāji) pielieto atbilstošus drošības pasākumus, lai Klienta personas datu apstrāde notiktu atbilstoši DIJA deleģējumam un normatīvo aktu prasībām. Sadarbības partneriem nav atļauts apstrādāt Klienta personas datus saviem nolūkiem.
11.3. DIJA neuzņemas atbildību par jebkādu nesankcionētu piekļuvi personas datiem un/ vai personas datu zudumu, ja tas nav atkarīgs no DIJA, piemēram, Klienta vainas un/ vai nolaidības dēļ.
- Apstrādes teritorija
12.1 Parasti Personas dati tiek apstrādāti Eiropas Savienībā/Eiropas Ekonomiskajā zonā (ES/EEZ), tomēr atsevišķos gadījumos tie var tikt nodoti un apstrādāti valstīs, kas neietilpst ES/EEZ. 12.2 Personas datu nodošana un apstrāde ārpus ES/EEZ var notikt, ja tam ir tiesisks pamatojums, proti, lai izpildītu juridisku pienākumu, noslēgtu vai izpildītu līgumu, vai saskaņā ar Klienta piekrišanu, un ir veikti pienācīgi drošības pasākumi. Pienācīgi drošības pasākumi ir, piemēram: – Ir noslēgta vienošanās, tai skaitā ES līguma standartklauzulas vai citi apstiprināti noteikumi, rīcības kodekss, sertifikācijas u.tml., kas ir apstiprinātas saskaņā ar Vispārīgo datu aizsardzības regulu;
– ES/EEZ neietilpstošajā valstī, kurā saņēmējs atrodas, atbilstoši ES Komisijas lēmumam tiek nodrošināts pietiekams datu aizsardzības līmenis;
– Saņēmējs ir sertificēts atbilstoši Privātuma vairogam (attiecas uz saņēmējiem, kuri atrodas Amerikas Savienotajās Valstīs).
12.3 Pēc pieprasījuma Klients var saņemt sīkāku informāciju par Personas datu nodošanu valstīm ārpus ES/EEZ.
- Kontaktinformācija
13.1 Klients var sazināties ar DIJA saistībā ar jautājumiem, piekrišanas atsaukšanu, pieprasījumiem, datu subjektu tiesību izmantošanu un sūdzībām par personas datu izmantošanu.
13.2. DIJA kontaktinformācija ir pieejama tīmekļa vietnē
www.dija.lv sadaļā kontakti.